Anni blogi: Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb kliendi armastus sinu vastu

KAMA teine seminar sai alguse Printoni trükikojast Peterburi teel. TV3 maja ees tulid meile vastu kolm noort, kes olid segaduses õige ukse leidmisega, kuid õige pea leidsime Printoni ukse, mille Rudolf meile avas ja teisele korrusele jõudes võttis Printoni turundus- ja kommunikatsioonijuht Moonika Oras meid lahkelt vastu.

Kontor tundus nii hubane mulle. Registreerisin end Elo juures ja päev võis alata. Tuli veel slaidishow õigesse kohta üles laadida, millega mitu hetke pusisin, kuna Google Drive’iga pole ma just kõige tuttavam. Enne ametliku osa algust sain aga selle edukalt tehtud. Printoni juhatuse liige Jaan Vainult alustas vestlust küsimusega, mida me temalt ootame. Põhja panevaid teadmisi muidugi. Ta rääkis meile erinevatest trükitehnoloogiatest ja eriefektidest, mida nad kasutavad ja mis mille jaoks parim on ning kui oluline on teada SMYK ja RGB värviskaala erinevaid käitumisviise. Kui teoreetiline osa läbi sai ning olime erinevaid raamatuid näinud ja katsunud, läksime alla tootmisesse ja nägime oma silmaga, kuidas raamatute ja trükiste valmistamise protsess välja näeb. Et see koosneb palju rohkematest etappidest, kui esmapilgul arvata võib.

Algas võidujooks EBSi. Kogu rahvas istus autodesse ja minek. Kohale jõudes algas Forum Cinemasele ettekannete tegemine. Jalad värisesid, kui sai seal ees oma parimaid ideid esitleda. Kuid see oli seda väärt, kuna neile minu idee noorte fookusgrupist meeldis. Võidutiimiks osutus aga tiim Mango, kellel oli idee teha kinoäpi sõpruskonnad.

Oli aeg saada uus ülesanne. Meie ette tuli Swedbanki esindaja Monika Ulla, kes andis meile Swedbanki brändipiibli ja palus meil mõelda unistuste pangateenusele. Kodutööks tuleb teha sellest välireklaam.

Pärast lõunapausi tuli meie ette Rudolf, kes rääkis meile Illustratorist ja pakendidisainist. Meile anti kohapeal ülesanne teha treeningpäevikule logo ja vihikukaanele kujundus. Rudolf rõhutas ka pakendidisaini puhul sihtrühma olulisust. Kui tean, kellele ma reklaami teen, tean ka, mis värve, tekste ja pilte kasutada. Üks võimalus on luua persoonad vastavalt, kas mu sihtrühm on mees/naine ning juurde lisada, mis talle meeldib, millega tegeleb, kus ta käib jne. Trüki puhul, kas siis pakendid või raamatud/vihikud, on kindlasti oluline jätta vähemalt 3 mm lõikevaru. Fontide puhul tasub meeles pidada, et hea on kasutada 1 kuni 2 erinevat fonti mitte rohkem, muidu läheb liiga segasummasuvilaks.

Illustarator tundus nii keeruline alguses – tahtsin teha üht, aga siis selgus, et seda saab teha Photoshopis ja üldse ei saanud aru, kus mida teha saab, kuna iga nurga peal oli palju tundmatuid funktsioone. Pusisin selle programmiga pikalt ka peale koolitust, et lõpetada vihikukaane disain, ja Illustrator hakkas täitsa meeldima – ei olegi raketiteadus.

Viimasena astus meie ette JCDecaux esindaja Teele Reial, kes rääkis meile välireklaamidest. Mida tuleb silmas pidada, kui panna reklaam välja? Kontrastsus, lihtsus, minimaalsed elemendid ja suur tekst (3-7 sõna põhisõnumis!) on märksõnad. Oluline on ka teada, et autojuht näeb välireklaami vaid korraks ja seetõttu peab teadma, mis koht reklaamis kõige enne pilku tõmbab ning kuidas pilk edasi liigub. Ja mis on peamine: sinu reklaam on valmis alles siis, kui sealt ei saa enam ühtegi elementi eemaldada.